Feb 15, 2010

ya Allah..

dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha pengasihani..
ya Allah ampunilah segala dosa-dosaku..
bimbinglah hatiku ke jalan-Mu,ya Allah..
tunjukkanlah aku kebenaran.
ya Allah..
berilah aku kekuatan untuk menghadapi setiap ujian dan dugaan-Mu,
berilah juga aku kekuatan untuk meninggalkan kehidupanku yg lalu..
ya Allah,
andai bukan dia yg ditakdirkan untukku,
maka Kau padamkanlah segala ingatanku, perasaanku, dan mimpiku terhadapnya..
kurniakanlah aku seorang hamba-Mu
yang mampu meminpinku ke ajaranMu yg sebenar..
ya Allah,
sesungguhnya aku adalah hambaMu yg jahil.
aku dambakan kehidupan yg aman dan tenang disamping agama-Mu
maka, ku pohon padaMu
anugerahkanlah aku iman yg teguh
untuk menahan segala hasutan hawa nafsu dan godaan syaitan
yg sering membisik di telingaku.
ya Allah,
sesungguhnya aku telah terlalu lalai
pada suruhan-Mu,
pada amanah kedua ibubapaku.
ya Tuhanku,
perkenankanlah doaku ini..
hanya pada Engkau aku bermohon..
dan pada Engkau aku berserah..
amin.

3 comments:

  1. Salam
    firstly,sorry if im bothering u..
    let bygone be bygone sharini
    i'd read tru ur blog,why dont u just let him go..that was a very long time ago,and why cant u just think that school's love story was such a fairy tales..everybody is not matured, yet dont know what real love is..
    let him go,maybe he has change,and maybe he has someone that he is trully inlove with..
    dont let all the past ruin you,while he is happy with his life now..
    i know u r a happy girl..
    there's someone out there maybe just meant for u..just wait n keep praying for someone better(or u already have one)..remember dont think of ur past again..if u think u r sin enough..solat taubat..Allah is always there for you..
    memories..leave them as memories..
    dont think of ur first love
    think of ur last love..im sure he will be lucky enough to have such a sweet girl like u.
    -fren of fren-

    ReplyDelete