Jun 30, 2010

kawen??

insyaAllah.. ujong bulan depan aku akan melangsungkan majlis..~



wuuHhooo...
jangan.. main2 je tu.

skang, aku br 22yers old. agaknye, lambat lg utk aku ke alam tu..
tp bile tgk dh ramai member2 aku yg sudah bersedia n mmg dh get married pon..
aku mula terasa diri sendiri sbenarnye sudah dewasa.
tp tym tu je aku rase cmtu,.. 5minit lepas tu,aku kembali menjadi manusia normal yg bernama sheni..
yang tidak matured,
yang suke buat keje ntah pape,
yang suke merepek,
yang .. yang.. yang.. [mcm lagu kumpulan spoon plak]haha.
ya, itulah aku.


within this 3months hols ni la yg aku br perasan sume ni,
dh ramai member2 aku yg sudah melalui transformasi.. [tere x bm aku??]
~wani arazmi [classmate skang]-dah kawen on last may
~peera [ex-skolmate kt smapk]-dah kawen last year
~ainina [ex-prim skolmate] - tgh sarat pregnant
~along husnac[ex-skolmate kt smapk] - engaged just a few days ago
n ramai lg. malas ak nk list sorang2.aku bukannye pejabat kadi nk wat senarai org2 kawen.

in my family plak,
mmg tinggal aku sorang je lg yg maseh single and available.. weeweet! [ini bukan promosi]
well, ini adalah 1 bende yg xtau la aku nk ckp men'tension'kan aku ke ape..

tp tiap kali kwn2 mama or any relatives dtg umah..
soalan yg same sering kedengaran..

"yang bongsu ni.. bile nk kawen?"
"anak dara sorang ni.. dh ade boifren ke?"
"haaa..lepas ni dapat menantu org mane pulak?"
.................................. bila soalan2 seumpama ni diajukan,
aku mula menjadi sawan dpn org ramai..
pura2 gelak walopon xlawak,

dan terus melarikan diri kononye ade keje yg perlu disiapkan. haha

ak ingat lg tym form 4,
cikgu bm aku yang bernama dotdotdot [aku terluka utk menyebut namanya] ade tnya budak2 dlm class.. "nt dh besa, nk kawen umo brp?"
masa tu, majority jawap nk kawen around 26-28..
tp aku sorang je yg jawap, "sy nk kawen umo 24"

hahahaa.. gatal lebih.
tp sume tu, smpai situ je la..
xde maknenye the big day will come when i am 24 nanti..
itu kesah2 zaman remajaku. ngeh3.

haih,ape la nk jd ngn mas sharini ni...

merepek smpai ke sudah.

5 comments:

  1. hahaha...ak kalo relatives, jirang2 dtg tnye 'bile lg'..ak rse mcm nk tnye ckp je 'mkcik,ank mkcik dlu putus tunang sbb ape eh?" tu kalu ade kes cmtu la..buat mse ni ak xbuang tbiat lg nk tnye mcm tu..

    ReplyDelete
  2. moque..ak dlu nk kawen umo 27...skang ak nk kawen umo 24..kte da tuka ideal age for marriage da nie...hahaha...

    ReplyDelete
  3. haha.oh mama,sy mahu kawen.kawen dgn sapa.haha

    ReplyDelete