Mar 11, 2011

indahnya hidup mereka...

ya, kali ni topik pasal makanan.
aku selalu terpk and berangan.. "kan best kalo sebanyak mana pon kita makan, tp badan maintain je"
tp mmg agak impossible kot.mungkin la ade.. kes2 terpencil cmni. tp bukan aku.
jadi title post ni, aku tujukan kpd golongan2 terpencil itu.

kalo la angan2 aku tu satu kenyataan:
1. hari2 aku akan g jumpe pakcik robin. makan aiskrim.
2. makcik anne pon same. aunty anne pretzel.. mmg konfim ade kt sebelah aku skang.[smbil taip blog, smbil makan.indah!]
3. wekend je.. destinasi wajib aku : godiva chocolatier store. [choc shake kamu mmg 5star!]
4. tanpa segan silu.. muka aku la yg akan ke kdai chicken chop tiap2 ari.
5. kalo breakfast, full cream milk. xde dah aku nk beli low fat.
6. toffee kt Harrods.. sentiasa ade dlm bag kelas aku. jadikan ia sbg makanan utk menghilangkan ngantok semasa lecture.

fuhh.. kalo btol la cmtu,
hari2 idop aku gembira je.
tp tu la. aku HARUS berpijak dibumi yg nyata. [sedih kembali..sobsob]

hari2 menu aku:
1. breakfast: roti 1 or 2 kpg, or low fat milk, or cereal, or buah shj.
2. lunch: sayur2an, buah2an, roti, yogurt, [salah satu shj].. kalo plg meriah pon : sayur &ikan.
3. dinner: sup sayur, tomyam sayur [salah satu] & buah.
4. makanan menghilangkan ngantok semasa lecture: kismis.
[perghh!... nmpak mcm sgt sihat menu di atas,kan?
tp siyesly, idop sgt xgembira]

tiap kali tgk member2 yg lain,
bleh makan sesuka ati, tanpa perlu pk pasal gemok ------> aku jeles
tiap kali tgk org2 lain yg lagi 'bulat' dr aku,
makan dgn gembiranya tanpa rasa risau ------------------> aku jeles gak, krn diorang xdikurniakan perasaan risau.

tambah2 lg, skang life sgt hectic dgn class, presentation, assignments, dan exam yg berada di sudut.[knape 'around the corner erk?aku xpaham]
ke'hectic'an itu membuatkan aku dah agak lama [2miggu] tidak beriadah. waaa.. risau2.
smlm g jog, rasa berat gile. sebbaik xbegegar uia, anak gajah sedang berjoging. huh!
tp ape2 pon, aku beryukur..
so far, i've lost almost 20kilo semenjak zaman bulat amat dulu.
zaman bulat amat = zaman frust. [cerita lama, lupekan kejadian itu sharini..!]
tp tu la.. manusia xkan pernah puas ati dgn ape yg dah ade skang..
disebabkan aku juga adalah manusia, dah bukan seekor kucing..
jadi aku juga tidak berpuas ati.

brrr....

1 comment:

  1. nice one! ak pun pnah rase mcm ape yg ko rse.. ;)

    tp bg ak MAKANAN adalah SEDUCER yg plg hebat di alam ini..lelaki pun xmcm tu..ngeh3..

    ReplyDelete