Sep 16, 2010

pembaca berita

setelah penat aku mengarang essay
n dah penat jugak merepek kt essay tu sbb xde idea..
skang i take a break.. tp xtau plak nk buat ape.

biasenye, tym2 cmni..
tgnku mmg ligat di keyboard. berbual dihalaman maya bersama 'seorang rakan'
tp since smlm, i felt.. like something went wrong.
xtau ape.
just rase cmtu. hurm.. adakan ianya betol? atau hanya aku yg emo sorang? haha.
xtau la,malas nk pk.
dengan itu, aku menghabiskan masa dgn bermain game.
n main2 kt virtual makeover.hahaha.
berangan nk jd cantik le tu.. yela,berangan je la yg aku mampu.
muka cm tapak kuali ni.. xde maknanye nk jd cun melecun..
[mcm over sgt je perumpamaan tu]

dr kecik lg..
aku slalu berangan nk jd cantik.
selalu gak berangan nk jd pembaca berita.yela,tgk akak2 yg baca berita kt tv tu.. nmpak cm cantik je.
bile dh dtg angin berangan aku tu.. maka aku akan:
1. amek buku/majalah
2. sandar buku tu secara menegak kt mn2 dinding
3. amek kerusi dan letakkan jauh sket dr meja tu
4. ready2.. duduk tegak kt kerusi tu
5. ehem2.. 'selamat petang dan salam sejahtera.sy mas sharini dr berita tv blablabla..'
...............haaa,itu la aku.

dulu aku kagum sgt bile tgk pembaca berita
sbb aku pk, diorang hafal sume berita tu
yela,bile tgk kt tv.. xnmpak pon diorang pegang kertas
dlm ati aku.."fullamak akak ni.. power gile memory.bleh ingat sume.."

tp bile dh besa sket..
br la aku tau..yg rupenye2 ade skrin kt depan diorang tu..
dlm ati aku plak.."eleh,xde la hebat sgt memory die.baca aje.ingatkan hafal.kalo cmtu,bleh la aku pon jd cm diorang.. mcm senang je keje tu"
aku tau pasal skrin tu,bile tgk cite 'puteri impian'
haaaa... bile puteri nora (amy mastura) kne jd pembaca berita dlm cerita tu.

dlm baca2 berita ni,
ade sorang pembaca berita kt tv1 ni.. mmg aku kagum gile la..
dr aku kecik smpai la besa.. aku masih lg nmpak muka die baca berita dunia kt tv1.
name die.. 'farith ismeth' or something like dat la.. aku pon dh xbrp ingat.
huish,mmg setia la die tu.. keje ngn rtm. salut2. hehe

hurm,dah la.
ak dah xtau nk tulis ape.

No comments:

Post a Comment